Testkörd: Hättornas Sixten. Godkänd!

Idag fick jag ett väldigt träningssug så det var bara att plocka till sig första bästa hund som var i behov av träning och pallra sig ut till "planen". Sisselopp blev det som man nog förstår av rubriken. Egentligen var han väl inte etta på den listan men Lallis vilar ju.
Tänkte mest köra en genomkörare på Siss. Kontaktfällt med sväng efter, lite långsamt eftersom han tänkte för mycket. Slalomingångar fungerar till 95 % ur alla vinklar. Känns skönt. Framförbyten och bakombyten har väl aldrig varit något problem men jag ska kolla över dom lite i vinter. Blinbytena kändes jättebra och han fick riktigt fina svängar! Måste ju såklart jobba mycket mycket mer dom men det börjar komma iallafall. Starterna är bra, han blir väldigt taggad av vårt nya sätt. Han vet bara inte vilket som är hans släppkommando så vi tränar mer på det. Han kommer när han inte ska komma och när jag ger rätt kommando ligger han bara kvar och undrar om han får köra.
Med andra ord är jag nöjd med lilla sheltien :) Imorgon blir det träning på Bialitt troligtvis och på torsdag blir det kanske serietävling :)

Kommentarer
Postat av: Linda

jag tror att det blir lagon om du kommer 20.00 ca, inte innan. Hade visst 2 ekipage på kursen, tror att det kan bli lagom med 1,5 timme för dem.

2009-09-01 @ 19:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0