Sofiero 2009

Idag var det dags för Sofiero. Vi var där klockan sju imorse och veterinärbesiktningen skulle öppna 7.15. Någon som tror att den gjorde det eller? Neee. Jag hade med båda pojkarna. Först kollade dom nummerlapp, vacc. intyg och sen skulle man lyfta upp dom på ett bord så att en funktionär kunde titta snabbt. Tror dom kollade främst ögon. Lyfte Lakrits först vilket jag är glad att jag gjorde för man behövde bara lyfta upp en hund. Så nu har han testat det!
Tävlingen blev försenad eftersom någon glömde hämta Österrikiska VM-domaren Bernd Hüppe någonstans. Han ska alltså döma VM detta året, nästa vecka går VM och man kan se det livefilmat på www.agif-agility.se :)
Det kom iallafall igång till slut och jag var inropare i år igen. Det är verkligen kul på såna här tävlingar där man vet vilka alla är och så.
Dom började med Int. Agilityklass 3 och banan var verkligen rolig! Den var flytig med rakor men ändå mycket sväng och så. Där var svårigheter som inte var helt uppenbara men man åkte dit om man släppte koncentrationen. Med Siss provade jag vår nya startrutin och den lägger vi nog ner direkt och går över till stående starter. Han nosar för mycket i gräset när han ligger. Hela detta lopp var jättesegt men jag var rätt nöjd ända fram till A-et. Kf balans var bra, inte rätt men bra, ett bakombyte i sväng satt fint, gungan bra och slalomingång från kl 15 ungefär satt underbart bra! Sen kom ju då A-et som han HOPPADE IGEN! Körde två hinder och tog sedan A-et igen och han tog kf men stannade inte så då gick jag av banan.
Hoppklassen var också rolig och bra ritad! Började med raksträcka och sen 180 graders sväng tillbaka. Han var duktig jag tabbade mig och svängde för tidigt så han stannade innan hinder 3 som man skulle svänga efter. Han lyssnade ju kanon så det var helt mitt fel. Sen gick resten segt men ok. Vid ett tillfälle kom jag efter och fick gena  så där satt han i en tunnel och sen sprang vi ut. Ett snyggt bakombyte i sväng hann vi med på utvägen! :)
Så dagen var misslyckad men en sak jag gillade var Lakrits uppförande när vi gick runt på Sofiero. Inte rädd för någonting! Bara en vagn som hade stålburar som vällte rundor och förde oväsen. Den hoppade han lite undan för men sen var han helt oberörd. Duktig vovve! Han skällde dock lite i buren men man kan väl inte få allt?

Grattis Linda till ett agilitycert med Spicen och ett hoppcert med Novnov :)

Nästa vecka är det tävling i Trelleborg och Höör!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var på agif kan jag hitta länken?

2009-09-18 @ 02:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0