Början på ett aktivt bcliv

Nu har Lakrits varit nästan helt haltfri under två veckor. Så igår började vi med lite mer fysiska klickerövningar igen. Inga jobbiga grejer. För tillfället tränar vi på att han sak sätta tassen på min fot och på min häl. Jag höjer foten till olika höjder och så ska han trampa eller vad man ska säga. Tror detta kan vara bra för att få igång kondisen lite och dessutom ta bort stelheten han säkerligen har vid detta laget. Sen har vi börjat med att han ska hoppa mellan mina ben när jag formar dom till en ring. Tanken är att det ska bli högre upp sen men nu är det bara så att han kan kliva över min fot. Jag tänkte hålla på med såna här enkla övningar ett tag för att få igång honom lite. Ska även börja med gymbollen men den ska jag läsa på mer om först. Lakrits igångsättning kommer bli långsam men jag hoppas att kunna ha honom i bra kondis till jan/feb nästa år. Vi ska ta det lugnt helt enkelt. Han är inte helt frisk, misstänker att han kommer börja halta om han till exempel springer. Därför tar vi detta lugnt och försiktigt :)

Vi har bokat en tid hos veterinären på torsdag. Får se vad dom vill göra med honom, klämma ska dom, det har jag bestämt. Men sen om dom vill röntga får vi se. Snart är det ju dessutom dags för HD-röntgen! Han börjar bli stor lillpojken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0