: Träningstänk.

Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag skrev rubriken för någon dag sen men jag får väl försöka då. Tänkte skriva lite om hur jag vill få båda hundarna på olika hinder i framtiden. Lakrits är ju i grundträningen bara men jag kan ju skriva vad jag eftersträvar, när han är frisk alltså.
Sixten är ju "klar" på alla hinder så nu ska vi bara fixa med detaljer och ändra det som behöver ändras. Tänkte försöka skriva kort men vi vet ju hur bra jag är på det..

(märkte att jag skrev lite konstigt om Siss men det är svårt med en "klar" hund)

SIXTEN

Hopphinder/hoppteknik: Mer säkerhet på oxrar och diagonala hopp.

Däck: Få sneda hopp säkrare.

Långhopp: Få sneda hopp säkrare.

Slalom: Skulle vilja träna om till en-bens-tekniken för snabbare slalom. Ska läsa lite om det.

Tunnel: Få upp draget och bättre lyhördhet vid fel tunnelingång.

Säck: Försöka få upp draget lite.

Bordet: Ska vi lära oss till SM.

Gungan (favoriten): Vill få honom lite längre ut på toppen men kf håller vi på att ta bort lite. Dock ej helt. Ska träna mer på min position också.

Balans: Uppgången måste säkras och likaså kf, ska dessutom lägga på nosen till 2x2 så att han siktar lägre.

A-et: Kf måste säkras rejält, tänker ha en variant som är mer mot running än 2x2.

LAKRITS

Hopphinder/hoppteknik: Målet är att få korta/samlade hopp med lite tid i luften, ändå att han håller ihop benen så att han inte river. Svängarna skulle jag vilja ha så att jag slipper trycka ut såå mycket som med Sixten. En träningssak. Vill även att han ska kunna dra ifrån mig långt på hinder.

Däck: Säkra raka/sneda hopp. Säkert helt enkelt.

Långhopp: Även här säkra raka/sneda hopp.

Slalom: Jag hoppas att han utvecklar en-bens-tekniken själv. Jag har sett spår av båda varianterna hos Lakrits så vi får väl se. Ska läsa om hur jag riktar in honom på enbens. Självständighet.

Tunnel: Stort drag, säkerhet och lyhördhet om vilken tunnelgång som ska tas.

Säck: Stort drag, behålld fart vid t ex bakombyte.

Bordet: Inget vi kommer satsa på i första hand precis. Tar vi senare om det är nödvändigt.

Gungan: Långt ut på nedgången och sen 2x2 med nos i backen. Självständighet.

Balansen: Fullt ös medvetslös, typ. 2x2 med nos i backen. Självständighet.

A-et: Inte riktigt bestämt, vill samma här ha mer mot running än 2x2. Kanske satsa på nos ner mot backen och inte fokusera på var han sätter tassarna? Självständighet.

Ja, det var vad jag i nuläget har tänkt. Kommer säkert ändra eller komma på nytt. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0