: Lakrits.

Jag tänkte att jag skulle börja med att berätta om varför bloggen lades ner för en stund. Vissa av er vet redan, vissa av er gör det kanske inte.
Det började med ett besök hos veterinären, mest återbesök eftersom han inte varit halt så mycket på sistone. Veterinären tyckte att vi skulle röntga och det var tur eftersom det visade sig att Lakrits har bogledsosteochondros. För er som inte vet vad det är kan ni läsa om det här (länk precis innan parantesen, syns dock inte, håll muspekaren efter "det"). Enligt veterinären vi var hos visste man inte om han skulle kunna bli agility/vallhund. Antingen blev han bra eller så blev han invalid. Jag har pratat med folk som har erfarenhet av detta och även med Jenny och de flesta blir tydligen helt bra så vi hoppas på det bästa.
Han ska opereras den 22 oktober på Solstadens Smådjursklinik i Karlstad. Vi valde att åka så långt eftersom veterinären vi valt ska vara en av dom bästa. Vi får dessutom träffa Jenny och Doris :) Jenny jobbar på Solstaden också.
Jag vet inte hur lång rehabilitering det kommer bli, det får vi se. Det mesta kommer troligtvis ske på Regiondjursjukhuset i Helsingborg.

Ja, det var väl det. Bloggen kommer nog handla rätt mycket om Lakrits rehabilitering och operation i höst. Men det är ju vårt liv nu o bloggen handlar ju om oss ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0