: Jaakkoturns.

Idag fick jag ett helt sjukt träningssug och det första som slog mig var Jaakkoturns. Denna enligt mig otroligt snygga "rörelse" visade sig vara väldigt rolig. Troligtvis för att man i precis som blindbyte inte ser hunden hela tiden vilket gör det hela lite spännande. Kommer han mellan hinderna? Tar han ett annat hinder? Misstolkar han det som ett bakombyte? Det där sista med bakombytet hände en del gånger i början men på slutet förstod han skillnaden och svängde riktigt snävt! Skitroligt det där! Synd bara att det inte är tävling förrän om 3 månader.. I vinter ska vi slipa slipa slipa på både handling, kondition och hinderutförande. Om exakt en månad ska vi till Jenny Damm igen (på Lakrits 1årsdag) och då blir det såklart bara Sixten som får köra. Tänkte ta något som handling i ren allmänhet eller något. Har kommit på mig själv med att tänka väldigt mycket på linjer på sistone, känns som att mitt tänk avancerat lite. Kul att känna att man utvecklas :)
Tillbaka till passet, Sixten kändes bra idag. Glad, sammarbetsvillig och snabb, eller ja, Sixtensnabb ;) I höst kommer Sixten konditionstränas och slipas på hinder så han kommer förhoppningsvis va lite bättre till MyDog. :)


En film på Veronica Bache och Excell, innehåller en Jaakkoturn bland annat :)

->http://www.youtube.com/watch?v=ItVbas4AAlU<-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0