: Bättre sent än aldrig. Oxie bk.

Tänkte ta och skriva lite kort om Oxies tävling den 3 oktober. Jag åkte dit med Carola och det hade utlovats storm. Vädret var dock helt okej förutom en del regnskurar men det var inte alls så illa som man trodde att det skulle bli.
Large gick som dagens två sista klasser och Sixten hade skakat rätt rejält under smallklassen. Vi värme upp och sen var det dags för start. Där var väldigt många strykningar så det gällde att hålla sig framme. Banan var bra och jag kände att jag fick en bra banvandring, mitt tänk har verkligen kommit igång och det tänks linjer mer än någonsin förut!
Sixten kändes bra, han drev på, lite vida svängar här och där på grund av att jag var lite för slapp och slarvig. Skulle hållt liiiite hårdare. Vi förlorade rätt mycket tid i en sväng där han drog på en tunnel. Annars kändes det som sagt rätt okej, slalomen var bra har jag för mig, den brukar va rätt långsam.
Andra loppet däremot var inte bra. Jag bar helt enkelt av honom efter 4 hinder för att han totalignorerade mig vid en tunnel där man skulle ta "fel" tunnelingång. Han tittade inte ens på mig! Så där bar jag av honom o in i buren. Banan annars var väl okej, inte som på Sofiero kanske men okej.
Sixten blev sexa i första klassen glömde jag att skriva, hoppklassen. Lite tidsfel dock, stora svängarna bidrog starkt till detta.
Har tyvärr inga filmer eller bilder så detta får bli ett tråkigt bild/filmlöst inlägg :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0