: Bakombytesblindbyte?.

Även idag var jag och Sixten ute en stund och tränade på banan. Målet i vinter är främst att få upp kondisen rejält på Sixten, och mig men det har inte med agility att göra.
Jag började med att testa lite olika svängar. Det mesta tar han jättebra. Det är mer bakombyte i sväng i full fart och i inkallning som är lite svårt så det ska vi träna mer på.
Vi tränade sen på denna kombination:


Lite förvirrande med alla siffror, jag vet. De svarta är banordningen och de andra är bytena.
Siss kom jättefint på inkallningen, snabbt och han läste linjen över hinderna kanon fast att jag inte stod i en rät linje till honom. Första jaakkon gick kanon men jag håller inte i honom riktigt ibland. Som tur är har han verkligen greppat detta med jaakko och svänger bra men jag känner mig ändå lite slarvig. Andra jaakkon tror jag nog att jag hamnade lite väl långt ut i hans väg så det här med min position ska jag träna mer på. Bakombytet över 6 blev lite tveksamt eftersom jag började svänga lite väl tidigt, eller visade att jag skulle svänga iallafall och då trängde jag nog honom lite.
Blindbytet efter bakombytet är då anledningen till rubriken. Eftersom blindbytet ska påbörjas samtidigt som jag bakombytar blev det hela lite klurigt. Det gick på Sixten som svänger snävt på bakombyten men hade det varit t ex Lakrits som är så oerfaren hade det nog aldrig gått.
Nästa blindbyte var det som blev sämst. Vi har inte riktigt tränat tillräckligt på blindbytena i såna situationer, det ska klaras av innan vi ska till Jenny D. igen.
Resten av banan kändes bra. Sixtens fart har varit jättefin både idag och igår, han har till och med verkat lite arbetsvillig. Det kan man inte tro om Sixten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0