: Lakrits rehabplan.

Nu tänkte jag äntligen skriva om Lakrits rehabiliteringsplan. Skulle gjort det förra veckan men då blev jag sjuk och nu har jag haft prov tre dagar i rad.
Vi var på Regindjursjukhuset i Hbg förra torsdagen. Jag tycker att hon som visade och berättade vad vi skulle göra och så verkade jättebra! :)
Vi håller just nu på med sitt- och ståövningar som mest handlar om att få honom att pressa tillbaka med det opererade benet när man puttar på honom. Vi gör också lite olika trick där han får använda sitt ben, till exempel high five och så. Det svåraste för tillfället är att hinna med att göra detta 5 gånger om dagen, några minuter i taget. Lakrits är duktig och sammarbetar rätt bra. Speciellt när vi kör trick för det är jättekul tycker han :) Sen gör vi en sorts övning där han ska sträcka sig efter godisar och så håller vi på med 8an som tränar rörligheten i bogleden.
Om mindre än en vecka ska vi dit igen och är han då tillräckligt bra ska han börja med treadmill (tror han får göra det nästa gång). Om någon mot förmodan inte vet vad det är så är det ett band som hunden ska gå på i vatten. Ser ut ungefär såhär:

Hon pratade också om gymboll, tömkörning med kavaletti* och lite så. Så det var ungefär det hon sa. Hon tyckte också att han såg bra ut så det känns bra att två kunniga sagt det nu :)

Skriver mer när jag har något mer att skriva helt enkelt. Tänkte ta och åka till Bjuv och träna någon dag sen. Det var ett tag sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0