: Kurs för Jenny Damm, gång 2.

Då har vi varit andra gången uppe i Getinge och gått en timme för Jenny Damm. Denna gången var det bara Sixten såklart. Jag ville att hon skulle titta på hans slalomteknik och sen fortsätta på blindbyten och sådär. Började med en kombination där det var med blindbyte och framförbyte och avslutades med slalom. Ska försöka komma på allt hon sa, det va en del haha. I denna kombination sa hon iaf att jag skulle vara mer på honom med rösten och inte vänta på honom i blindbyten och så. På raksträckor ska jag bara springa så fort det går och använda rösten och sådär. Om slalomen sa hon att jag skulle behövt ha en leksak, men Siss gillar ju inte leksaker så vi ska prova med en strumpa. Sålänge ska jag vara mer lekfull med godiset. Såg skillnad på Sixten direkt när vi började med det :):)
Sen bytte vi kombinationer lite hit och dit och jag fick dessutom förbättrat framförbytena vilket var något jag tänkt på länge. Fotarbetet i framförbyte är verkligen svårt ibland!
Sen bytte vi kombination till en som innehöll muren, borte tunnelingången x2, blindbyte, gungan, framförbyte och a-et. Denna kändes rätt bra från början men där fanns en hel del att jobba på. Har fått tips om borte tunnelingången, a-ets kf, gungan och så vidare och så vidare.
Jag fick väldigt mycket nytt i huvudet under denna timmen så jag kommer inte på allt just nu. Men detta var ett kort utrag. Nästa gång blir troligtvis när Lakrits får va med igen eftersom det blir så mörkt så tidigt :/ Tänkte börja sätta igång Siss nu igen så han e fit for fight till MyDog2010, som förresten ligger ute på Agility Online nu. :)

Jenny och Elvis på SM 2009. Bild: Jag som inte kan inställningarna haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0