Tunneldraget has arrived!

Idag var vi och tränade i Bjuv och det första Lakrits gör är att springa in i den långa böjda tunneln! Wiho, vår positiva tunnelträning har hjälpt! Han tvekade lite, eller inte tvekade han var försiktig i första ingången men sen gick det som tåget asså. Duktig vovve, nu ska vi bara köra samma träning på kontaktfälltshinderna också, men det får vänta. Har jag otur så blir säcken också ett läskigt moment men det får vi ju se. Lakrits gick jättefint hela träningen, lite svårt att sitta kvar i starten men det bara kryper i hans ben som han vill springa. Raketfart, jag skulle vilja ha lite högre fart på han men det kommer med säkerheten. Just nu är han väldigt känslig och det påverkar farten men jag tror han kommer bli riktigt farlig sen när han är "klar". Han är ju bara 6,5 månad den lille busen. Vi har nästan ett helt år på oss att lära in allt.
Slalomen gick jättefint, hade en sexa istället för en tolva för jag tror hanhar svårt att hålla koncentrationen i en 12a. Han gick jättesnyggt i både vänster och höger. Märkte ingen skillnad alls och jag kunde springa lite mer bredvid honom, han börjar vänja sig vid det nu. Vi tränade på att komma i fart till ingången över hinder och han börjar leta nu. Så han gick jättefint idag.
Sixten gick också jättefint. Jag hade satt upp slalomen med hinder och tunnel runt om. Testade honom på en massa ingångar och han tog alla jättefint. Han har ju tränat slalom i ett helt år nu och det har gett resultat vilket är jätteskönt. Det är mest när han kommer från kl 11-3 som det är lite svårt men det tränar vi mer på så fixar det sig. :) Annars hade han jättefin fart och han var väldigt taggad på att springa. Klickade i slalomen och det tände han på rejält. Riktigt bra fart i slaomen! Så nöjd med min kille. Mamma provade han också lite och hon tyckte han var väldigt lätt att springa med men snabb. Han kan ju det mesta nu så han är väldigt självständig. Duuuuutti. (Y)
Ebba sprang också lite på smallhinder med mamma, Sixten sprang också på small, Lalli utan bom. Hon var inte jättesnabb men hon sprang. Speciellt när mamma hade köttbulle i handen x) Haha, hon får följa med lite mer eftersom hon som vanligt måste tappa några kilo.
Långt inlägg det här. Tyvärr inga bilder för kameran va inte med. Trodde mamma bara skulle lämna annars hade hon fått filma. Får fixa det nästa gång istället :)

Kommentarer
Postat av: agilitydream

Vi får verkligen hoppas att vi slipper få hit denna tvättomat för hundar till Sverige. Tack för din kommentar.

2009-05-28 @ 20:01:26
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Förmodligen kommer vi lägga upp all info som har med kursen att göra på vår hemsida http://lovemix.se men kanske kommer vi även skriva nåt om det i bloggarna då de når ut till fler människor.

2009-05-28 @ 20:06:32
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!



Tack för kommentaren i min blogg! Vad roligt att läsa om din o Lakrits träning här i bloggen, hit kommer jag igen! Han är otroligt fin din lille hund! Jag är en mkt stolt farmor! :-) Ser fram emot att träffa er på ngn valpträff eller tävling framöver!



Hälsningar Elin

2009-05-28 @ 20:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0