Sydöstra Skånes BK

Vi var ju och tävlade på SÖSK BK idag. Upp tidigt, klockan 5. Sixten var lika taggad som vanligt och sprang fram och tillbaka i huset. Vi kom till tävlingen vid 7 och rastade, satte upp tält och sen var det anmälan, domargenomgång och banvandring. Banan var klurig, 4 kontaktfällt att hålla reda på (balansen var två gånge + A:et ovh gungan). Den var väldigt rolig och jag fick friska upp lite kommandon vid två tunnlar.

Agilityklass 3: Som sagt, klurig men rolig bana. Han satt kvar fint i starten och A:ets nedgång tog han fint, använde mitt STÅ-kommando där och det fungerade ju bra. Nästa var en tunnel och jag hamnade lite efter så jag gick slänga upp "fel" arm och skicka ut. Säcken, hopp och sen balansen. Lite tveksam på uppgången men fint kontaktfällt. Efter gjorde jag framförbyte och jag kunde hållt honom lite hårdare där. Svängen blev rätt stor för han fick syn på ett hopphinder eller en tunnel. Sen var det då hopp, tunnel, hopp och sen balansen igen och nu var uppgången ännu tveksammare så vi tappade tid men uppe på fick han värsta farten och kontakfälltet gick bra. Farten fram till slalom var ingen höjdare men det ar jag som mesade och sen höll han på att gå ur slalom när jag bytte framför så det ska tränas på. Resten av banan gick bra, fick in ett till ut vid en tunnel och sen höll vi på o missa en tunnel men han tog den. Loppet kändes fint men det kunde varit bättre. Vi klarade precis tiden men vi hade en hel del missar som tog tid. Vi blev iallafall 2a och ettan va fullcertad så då vet vi vad det betyder :D Duktig Sissebäb.

Film:

 

Hoppklass 3:
Vi diskade oss redan på fjärde hindret som var slalom. Jag skulla dragit lite mer i honom till ingången så vi missade första porten. Sen gick han tillbaka i slalomen så det blev disk. Resten fick fint, han sprang på, lyckades hindra att han tog fel tunnelingång, muren missade vi för att jag höll i honom för mycket. Rolig bana igen, 2 oxrar och mur på samma bana är inget man ser varje dag.

Film:



Lite bilder.

 
Lakrits med sin lilla hästapolle


Sixtens fina pris. Notera att det står Agilityklass 2 och inte 3. Ojsanojsan..


Vår fina cert-pokal :)




One down, 5 to go (Y) :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett stort grattis till ert CERT!:-D

2009-05-17 @ 20:36:08
Postat av: Tina

GRATTIS!!!!!!VAD ROLIGT!!!!

Bäxta Sixten gjorde det,han e bara för duktig!!!Å du med:)



Kram

2009-05-17 @ 22:05:47
Postat av: Veronica

Va roligt!! Stort grattis! =)

2009-05-18 @ 10:15:47
URL: http://www.nogg.se/teoblondie
Postat av: ellie.

GRATTIS!! :D:D

2009-05-18 @ 15:47:42
URL: http://ellinoresange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0