Olika vinklar in i tunneln

Idag har vi varit och tränat i Bjuv igen. Såg ut att bli dåligt väder eftersom det regnade men sen precis innan vi åkte slutade det och blev otroligt varmt, för att träna iaf. Vi tränade inte så länge. Ungefär 20 minuter per hund. Lakrits började och han tränade på lite handling och att komma in i tunneln från olika vinklar. Tunneln var förresten mer böjd än sist och han tog den jättebra. Så ja, jag satte upp lite hinder så att han kom snett in i ingången och rakt och lite så. Det gick jättebra och farten var där. Ibland kommer han så fort att han sladdar i svängarna så jag måste jobba på att handla svängarna lite mjukare. Han gick bra annars även om han var lite trött av värmen.
Sixten tränade på largehöjd på hinderna idag. Det gick jättebra och han hade verkligen fart. Annars tränade han också på vinklar till tunnlarna plus slalom. Vi tränade blindbyte och att jag lämnar honom åt sidan. Det gick jättebra och han gick inte ur en enda gång (Y) Duktig vovve. Sen tränade vi lite på uppgången till balansen som han är lite osäker på. Jag vet inte om det är för att han är osäker på om det är balansen eller gungan eller om det är kontaktfälltet han är noga på. Vi ska iallafall fortsätta med det. Annars hade han som sagt jättefin fart hela träningen :D


Bild tagen av Ellie. <-länk


Bild tagen av Ellie. <- länk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0