Lyckad träning i regnet

Efter skolan idag gick jag ut med Lakrits i trädgården och tränade. Det regnade en hel del men det var bara bra för då har vi det avklarat. Han brydde sig inte alls, skönt. Jag byggde en volt med 3 hopphinder och slalom och sen körde vi slalom i fart med lite olika antal hinder innan. Han kändes jättefin och hittade ingångarna rätt så bra och i stort sett helt själv. Ibland fick jag rätta upp honom lite så han kom rakt på men mestadels gick han direkt in. Jag belönade bara ingångar i början men sen utökade vi till alla fyra pinnarna. Han kändes jättefin hela passet. Såg en tendens till "en-bens-slalom". Vet inte om det där blev förståeligt så jag slänger in två bilder :)

 En-bens-slalom

 Två-bens-slalom

Foton tagna av mig.

Vi får väl se hur slalomen utvecklas sen och om han får en-bens-slalom. Sixten har ju två-bens så det skulle vara kul o prova på båda. Nu tänkte jag skriva om helgens lopp och sen lägga upp lite bilder från helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0