Jag får aldrig nog

Nu är jag träningssugen igen. Hundarna är helt slut, eller inte Sixten för han skötte sig inte så han fick inte köra så mycket i Bjuv. Men det är Lakrits jag vill träna just nu, han har helt enkelt lika mycket träningsvilja som jag och när jag kör med Sixten som inte ger sitt bästa alltid så blir man lite nere. Men annars är Sixten underbar att köra :) Jag var iallafall inne på en hemsida, Creativedogs.se, och kollade på lite filmer från träningar. Det finns så mycket att träna på! Sjukt kul och man vill ju bara gå ut och köra allt, helst samtidigt. Men sen får man ju tänka på att man bara har en liten kille på 6 månader så jag vill inte att han går för mycket. Nu har jag iallafall bestämt att när jag tränar hemma lägger vi all fokus på handling och slalom (ska ta in en fyra till i trädgården tänkte jag) och när vi tränar på klubben ska vi köra positiv träning med tunnlar och balansen. Han ska älska dessa hinder när vi är färdiga. Jag tror inte det kommer bli lätt men det kommer nog inte bli jättesvårt heller. När han tar tunneln är det med ett jättestort drag och en otrolig vilja. Jättekul att se! :) Ska åka ner till klubben någon mer dag i helgen. Imorgon ska Lakrits nog vila tror jag. Sixten får ta igen dagens pass imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0