Grr..

Idag var jag och tränade i Bjuv igen. Var helt ensam så mina hundar kunde inte jaga någon denna gången. Sixten var likadan idag som i fredags. Lite irriterad blir man. Sen kom det några dit och då sprang han dit och då säger dom inget och jag såg ju inte att han sprang dit ja, jag blev ännu mer irriterad ( :@ ). Så ingenting om Sixten idag heller.
Lakrits skötte sig bra, mesig som han är. Vi körde positiv tunnel- och balansträning. Vi körde mest tunnlar, i början gick det som vanligt inte. Sen tog han den jättefint! Sen fick han vila när Sixten fick en andra chans (som han skötte lite bättre, men vi sprang mest rundor och gjorde lite vad vi kände för så jag skriver inte mkt mer om det) och när vi sen skulle köra igen gick det inte. Men jag fick in honom igen och sen sprang vi genom tunneln fram och tillbaka typ 1000 ggr. Men det gick iallafall och det kändes bra. Men vi får väl se hur det blir nästa gång. Skulle tro på 99/1. 99 på att han inte går in och 1 på att han gör det. Visst är jag positiv idag??! Jaja, vi gick lite på balansen, vilket är heeeeemskt farligt(!), och så klickade jag han lite när han stod rätt på kontaktfälltet (2 av 2 på). Det tyckte han va jättekul! Såg ut som han log (:
Hemma tränade hundarna lite slalom. Lakrits högerslalom ser någerlunda okej ut på filmen men låt er inte luras. Detta var innan han hunnit stressa upp sig för mycket och sprang som en dåre. Men vänsterslalomen är finfin :)

Filmen (ignorera mig och min urkassa handling)


Som sagt, positivt och mycket glatt inlägg idag! Hoppas det blir bättre i veckan. Återgår till att tygla mina popcorn nu, inte ens dom sammarbetar med mig idag ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0