Funderingar om Lakrits första start

Jag surfade rundor lite och kom av någon anledning, vet inte vilken, att tänka på när jag ska starta Lakrits första gången. Han blir 18 månader 6 maj nästa år så jag tror han får börja tävla den 7e? Dagen efter han blir 18 månader har jag för mig.. Jag vill egentligen starta honom så snart som möjligt efter det men samtidigt vill jag inte starta honom om jag inte tycker han är klar för klass 1. Typ om han inte tar kontaktfällten med säkerhet eller är lite osäker på kontaktfällten för att han är rädd, som han är nu. Vi ska träna mycket mycket säkerhet på kontaktfällten, precis som vi gör med tunnlarna, och jag har bestämt att vi inte ska ta kontaktfälltshinderna igen på en månad eller så (om jag kan hålla det, har en tendens att bli liiite väl ivrig) och sen börja om helt med att någon går på varje sida balansen så han känner sig trygg och så. Vi kanske tränar nergången för att få in rätt beteende men inte mer än så. Jag hoppas att vi lyckas träna tillräckligt för att bli klara tills han är 18 månader men vi får se. Jag får fundera vidare på hur jag ska göra, har ju nästan ett helt år på mig ;)


Lite suddig bild men så går det när han springer så fort fort x) haha,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0