För ungefär ett år sedan

Tittade på en film från ungefär ett år sedan. Vi tävlade klass två, i Bjuv och vi missade en pinne med ungefär 0,5 sekunder. Sista pinnen dessutom.. Menmen vi tog den sen! :)

Här är filmen:

 

Och här är från DM 2009 i Kristianstad:




Tänkte jämföra lite och se hur vi har utvecklats och vad vi blivit sämre på.

Min handling:
Min handling vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Jag tycker jag har blivit noggrannare* och har betydligt mer kunskap om var jag ska placera mig och var jag ska trycka eller dra. Jag vågar också mer och försöker att inte tänka "jag hinner inte". Sen finns det brister som att jag ibland är slarvig på att trycka ut innan hinder och då river han. Jag är för sen ibland, har inte riktigt anpassat mig till hans fart. Det måste jag jobba på. Jag stressar honom lite mycket ibland också och starten släpper jag lite för lätt och nästan alltid innan jag placerat mig där jag planerat att vara. Får ta o skärpa mig känner jag.

Sixten:

Hopptekniken har blivit sämre i den där vinkeln jag pratat om. TRÄNA!
Starten har blivit osäkrare, han tjuvar för ofta. TRÄNA!
Farten har blivit bättre.
Farten på balansen är ungefär samma, han är lite osäker på uppgången. TRÄNA!
Kontaktfällten har blivit betydligt sämre. Usch. TRÄNA!
Slalomingångarna är mycket bättre.
Farten i slalom är bättre och han är betydligt säkrare. (Även om han går ur slalomen på DM:et, dock händer det väldigt sällan)
Sixtens hörsel måste blivit sämre.. Eller så har han bara ett otroligt drag på "fel" tunnelingång. TRÄNA!
Svängarna har blivit sååå mycket bättre.

Lite av detta ser man inte så tydligen på filmerna. Det mesta kom väl från mitt huvud och loppen i Tranås. Kändes faktiskt lite nyttigt att göra detta även om det kanske inte var jätteintressant :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0