Dagens träning - med (dåliga) ritningar :)

Idag har jag, som nästan varje dag, tränat med hundarna. Vi kör samma kombination som vi gjort de senaste två dagarna fast slalomen flyttade jag lite på så att jag själv skulle få mer plats vid en häck. Jag har till och med gjort ritningar idag. Visserligen i Paint men det får duga. Vill ha tillbaka Clean Run..
Jag tog ut Sixten först eftersom jag tänkte att Lakrits kanske skulle bli störd av traktorn och bilarna som körde upp och ner längs grusvägen. Så Sixten fick gå först men det gick inte alls. Han var totalt okoncentrerad och lyssnade inte för fem öre. Grr.. Så in med han och ut med Lakrits. Lakrits brydde sig inte alls, han var helt fokuserad på mig. Kändes jättebra! Han gick snabbt idag och slalomen tog han finfint. Första ritningen kommer här.

 Lätt bana med en lätt handling. Jag satte och kallade in och sen följde jag bara med runt eller gjorde framförbyte in i slalom. Gick jättebra :)

Lakrits körde lite sen var det dags för en paus så Sixten fick komma ut och vi tränade på en speciell sak som jag ska försöka förklara. Till exempel om jag kommer parallellt med ett hinder och måste dra honom mot mig över hindret så att vi nästan krockar i landningen. Sen måste jag putta tillbaka honom så att han kommer till andra sidan hindret igen. Det gäller att vara snabb om man ska in i till exempel slalom. Jag vet inte om det där var förståeligt men det var det vi tränade. Man kanske ser bättre på skissen.
 Blå = Min väg    Lila = Sixtens väg

Vi fick till rätt många såna här "handlingssaker". Jag vet inte vad jag ska kalla dom :S Skissen är rätt otydlig. Det gick inte så bra i början  eftersom jag var för långsam och fegade men på slutet gick det riktigt bra :) Bara en sak: Min hund har lika dålig kondition som jag. Ändå tränar vi nästan varje dag.. Konstigt.

 Lila = Lakrits väg Blå = Min väg
Jag testade Lakrits på samma bana bara för att utmana honom lite. Dock med lite annorlunda handling. Han gick såå fint! Hur lätt som helst att dra i och trycka ut. Kändes jättefin gjorde han :)

Kommentarer
Postat av: Sofia Dunder

Hej!

Va kul att hitta er och kunna följa lilla "lilleman" på alla hans bravader :)Jag har ju följt honom hans första 8 veckor. Jättekul att se va duktig han är och vad duktig du är! Önskar er all lycka till och hoppas att vi kanske ses på någon valpträff.



Hälsn Sofia (Jennys syster)

2009-05-08 @ 13:40:13
URL: http://www.freewebs.com/dunderboxer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0