2 dagars träning

Jag glömde blogga efter träningen igår så jag tar det idag istället eftersom jag körde samma sak, iallafall med Lakrits. Jag satte upp 3 hinder och slalom. Två hinder på en raksträcka och efter andra hindret svängde man 270 grader till nästa hopp och sedan rakt in i slalom. Som en box fast med "ojämna" avstånd. Lakrits körde i den ordningen jag skrev. Vi håller på och tränar fart in i slalom. Det går både bra och dåligt. Ibland hittar han ingångarna jättefint och ibland är han totalt lost. Han börjar trappa upp farten när han kommit in i slalomen iallafall. Ser både spår av en-bens och två-bens-slalom. Vi får se hur det blir :) Han hade i övrigt jättefin fart. Hoppas den håller och blir ännu snabbare! :)
Något som behövs jobbas på är ingångarna. Jag måste ta bort handen och inte visa alls för då blir han störd och tittar bara på min hand. Han är väldigt självständig och det känns jättebra. Nu ska jag bara komma ihåg att hålla handen i styr.

Sixten gick också fint. Jag kom på en liten bana av boxen och den blev väl på en 10 passager kanske. Jag testade först ett handlingsalternativ som varierade mycket, många olika byten, och sen ett annat som bestod mestadels av framförbyten. Det första alternativet var både roligast och snabbast. Där fanns mer utmaningar och det krävdes mer skärpning. Vi behöver det, både jag och Sixten, för att det ska gå fort. Synd att jag kom på det efter 3 år liksom.. (Blond)

Valpbilder på mina pojkar <3

 
Lakrits älskade boll. Den är faktiskt jääättefin tycker han :)

 
Mycket dålig kamera. Söte söte Sixten när han var liiten bebis<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0