Superstar

Var nyss ute och tränade med Lakrits. Sixten fick stå över idag eftersom han vilar för imorgon. Vi tränade iallafall på starter och lite på rakor. Jag började att ha honom i koppel i starten eftersom han annars brukar stå typ 2 meter ifrån mig och glo på mig, rör jag mig då springer han iväg. Det kändes då både enklare och smartare att ha på kopplet. Jag satte honom framför hindret, gick två steg, väntade en stund och klickade och sen gick jag tillbaka. Efter en stund lät jag honom ta hindret också men sen gick jag tillbaka till att han fick sitta kvar. Så vi varierade lite mellan att stanna kvar helt och att ta hindret. Han gjorde det jättefint! Han har till och med lärt sig sitta fot på vänster sida, något jag inte ens medvetet lärt in. Vi tränade lite på att han skulle sätta sig vid sidan eller lite bakom mig istället för framför mig igår men jag trodde inte han skulle lära sig den positionen så fort. Han kändes jättefin och han sprang på ordentligt. Vi tog slalomen en gång och det gick bra. Han envisas om att gå in på fel sida om vi kommer från ena hållet. Konstig hund, men vi har inte tränat så mycket på slalom så han var ändå jätteduktig.
Igår bestämde vi förresten att vi ska gå en Tävlingslydnadskurs snart. Nästa gång den börjar i Bialitt så vi får väl se när det blir men jag tror att det blir rätt så snart. Det ska bli roligt faktiskt. Ser fram emot både det och vallningen.
Nu ska jag snart packa till imorgon. Det ska bli sjukt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0