Serietävling och valpkurs

Idag började det med valpkurs halv fem som vanligt. Vi gjort inkallningsövningar, kontakt, ligg, stanna kvar och gå fint i kopplet. Lakrits var jätteduktig. Efter kursen var det serietävling och jag sprang först med Luna. Det gick sådär. Fick tänka om på ett ställe och då blev det helt fel. Sixten gick rätt så fort men svängarna var överallt och han fick upp någon lukt på något ställe. Drog på balansen istället för gungan och lite så. Körde bara en klass och sen åkte vi hem. Pluggade nyss matte. Mitt orealistiska mål: alla rätt. Jag hade bara två fel på G-provet så det kan kanske gå att få till ett MVG. Svårt kommer det bli men min hjärna ska vara på topp imorgon. Vi börjar med matte så den är lite utvilad och så.. Det är bra. SO:n gick skit skit skit skit. Det blir extrauppgift. Lasse liten sa att jag bara behövde göra en och inte tio som jag skrivit på provet. Menmen, A delen nationella proven svenska hade kommit upp på Schoolsoft. NÖJD! Över förväntan, eller egentligen hade jag inga förväntningar. Men det gick bra iallafall. Man fick inte ha ett enda fel för MVG. Snart ska jag göra lite matteuppgifter tänkte jag. Lillen sover som en stock här bredvid mig. Sötisen... Ha det bra! /Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0