I <3 AGILITY

Var precis ute med vovvsen. Jag och mamma satte in tre hinder och en 4a slalom i trädgården. Började med Lakrits som fick springa genom stöd. Började med ett eftersom han tycker det är lite svårt med två. Jag använde klickern denna gången och han fattade direkt. Vi kunde till och med ta steget längre till två hinder, rätt så tätt ihop, på rad. Vi tränade framåtsändande över ett hinder också och det gick jättebra. Han tycker det är så kul! Vi började lite med slalom också, både höger och vänster. Min plan är att göra som jag gjorde med Sixten. Lär in både vänster och höger samtidigt så blir det inget problem sen. Sixten har en bättre höger än vänsterslalom och det har han haft i princip hela tiden. Vi körde både på att han skulle följa min hand med godis och att han skulle hitta ingångarna själv. Det gick bra från båda hållen, lite bättre från höger på att hitta ingångarna själv.
Sixten finslipar lite inför tävling nästa vecka. Jag kör igenom min handling också och det går riktigt riktigt bra för oss just nu. Sixten har utvecklats så mycket i vinter. Slalomingångarna fixar han jättefint, ska bara träna en viss lite till, svängarna är bättre och han tycker det är roligt. Det ska bli jättejättekul att tävla den 21e! Jag slipper till och med skolans dag så det gör det ännu bättre. En sak jag kom på under passet är att vi behövde träna på är 180-graderssvängar efter slalom. Just nu krävs det ett skarpt "Sixten" precis innan han måste svänga. Vi tränade lite och det såg bättre ut på slutet. Annars går han som sagt jättefint nu. Ska bli kul när säsongen är igång! :) /Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0