Tränat

Ikväll har vi varit och tränat på Bialitt. Lakrits började och han tränade en kort kombination på hopp, lång tunnel (böjd), samma hopp igen och sen kort tunnel. Vi tränade bakombyte, som jag gjorde vid den korta tunneln. Det gick faktiskt förvånansvärt bra! Så länge jag inte blir för snabb i bytet så springer han som vinden. Duktig vovve. Han gick lite slalom också och det gjorde han fint. Han var snabb idag, väldigt rolig att springa med :D Sen tog vi honom en gång på balansen också. Det tog lång tid men han gick på den. Nu är planen att ta den ungefär en gång per träningstillfälle så att han bara får positiva upplevelser av den. Han var duktig iallafall.
Sen fick Sixten springa och vi fokuserade på kontaktfällt och slalomingångar från klockan 4 ungefär. Ingångarna tog han jättebra sålänge jag var på rätt sida och kunde dra i honom lite (även fast jag inte behövde det men han tog den bara klockrent då) och sen gjorde ett bakombyte till vänsterslalom.
Kontaktfällten är sämre. Vi körde balansen och den tvekar han jättemycket på på uppgången så vi måste träna det mycket för här tappar vi mycket tid. Kontaktfällten i sig var bra. Gungan tog han någon gång och den var bra som vanligt :) Sixten var riktigt snabb idag dessutom och det var jättekul!

Här kommer lite bilder. Inte så bra men jag kan inte riktigt inställningarna.













Ja, som sagt bilderna är lite suddiga. Är inte så bra på kameran än. Mamma har tagit agilitybilderna.

Bilder från SM kommer någon gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0