Tränat på läxan

Var ute och tränade lite på läxan vi fick på kursen. Detta fick vi (skriver lite om hur det går för Lakrits också):

- Fokus stående framför föraren/- Lakrits har väldigt lätt för fokus så detta fungerar bra. Nu ska vi bara jobba lite med längden på fokuserandet.
-
Fokus under baklängesmarsch/- Det gick bra men han tyckte nog det var rätt jobbigt i huvudet. Ska träna längden här också.
- Targetsticka med nos/- Gjorde vi inte idag eftersom vi inte fixat sticka än. Men vi har en idé!
- Pekfinger/knytnäve/handflata med nos/- Kan han sedan innan så detta gick jättebra.
- Sitt från stående framför föraren/- Gick bra men han satte sig lite snett. Vet inte om detta är "tillåtet". Ska höra med Britt men sålänge försöka räta upp honom.
- Backa intill vägg/- Gick kanonbra! Måste dock jobba lite mer på längden.
- Stå framför föraren/- Gick bra, gjorde inte detta så mycket. Fokuserar även här lite på att få honom rak men det gick rätt bra i slutet.
-
Se upp - Varsågod/- Gjorde vi inte idag men har gjort innan och det gick jättebra. Han fokuserade så mycket på mig att han missade var jag la godisen. Han tittade på mig hela tiden nästan. Duktig vovve :)

Tror det va allt. Vi jobbar med de 19 grundövningarna(?). Tror denna kursen kommer bli jätterolig både för mig och Lakrits!

Förresten så går vi kurs på detta stället lite utanför Ängelholm: Bialitt Hundcenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0