Springa kan han, min pojke

Var ju som sagt och tränade i Bjuv idag. Först var vi där ensamma och väntade på Alexandra men sen kom det fler och vi blev totalt 5 agilityförare. Skulle blivit 6 men det blev inte så. Första gången så många är där samtidigt på sistone, tror jag.
Lakrits tränade som sagt på att hålla linjen. Satte upp 2 hopphinder och sen en lång tunnel och två hopphinder till i en upprätad halvcirkel. Testade honom lite på första försöket eftersom jag ville se hur han tog tunneln om jag satte han på hopphinder först. Va konstigt det där blev. Men iallafall, han tog tunneln direkt. Lite lite osäker men han fick upp farten när han väl kom in. Sen körde vi på det hela passet. I början var sprang han förbi hindret som kom efter tunneln, dock bara på ena hållet. Men det slutade han med. Sen sprang han på som in i ..! Riktigt snabb, jag trillade en gång för att jag skulle bromsa i den höga farten. Haha! Ändå hade jag fotbollsskor.. Får kanske köpa nya efter denna säsongen :) Han gick iallafall jättefint hela kvällen. Linjerna var fina och jag kunde skicka honom liite på tunneln. Han hade jättebra fart i bärjan men sen blev han lite trött. Inte så bra kondis än ;)
Tog lite slalom också och det gick perfa (Y):D

Tyvärr inga bilder eller film, ska bli bättre på det :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!



Vad roligt att läsa om och se filmer på din och Lakrits träning! Jag tycker att han är jätteduktig den lille mannen!



Ska du tävla på snapphanefeden med din vuxna hund?



Hälsningar Elin

2009-06-04 @ 18:26:45
URL: http://mossyork.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0