Råådalens BK

I helgen har vi varit och tävlat på Råådalens BK och jag tänkte skriva lite om hur det gick.

Agilityklass 3: Starten var urusel. Han var jättetaggad utanför banan och när han kom in men sen satte han sig och nosade?! Dessutom kom han inte direkt när jag kallade. Jag skulle gjort något annat än bara låtit honom starta men jag är dålig på att ta av honom från banan och så. Han gick jättesegt i början av loppet men sen kom han upp i lite högre fart. Kontaktfälltet på A-et hoppade han och vi fick fem fel. Tror vi klarade tiden.. Vi hade 39 något och var inte långt efter resten så det hade kanske blivit pinne. Ska kolla i listorna när dom kommer ut. Farten på balansen var också jättedålig och kontaktfälltet var inte så bra. Svängarna i loppet kändes inte heller så jättebra och ja, han var allmänt seg. Dåligt lopp alltså.


Hoppklass 3: Rätt enkel bana men låg referenstid, många fick tidsfel. Sixten gick jättebra men han hade sina sega partier. Starten bland annat. Vi måste träna hastighet på de flesta hinderna. Han lyssnade iallafall jättefint och hade tajta svängar. Vi nollade men hade 1,något tidsfel. Tror vi kunde klarat om vi hade haft bra fart på de sämre partierna. Bra lopp iallafall!



Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Hej, tack för ditt inlägg. Jag är så himla less på de svenska agilitydomarnas sätt att bygga banor. Titta hur det ser ut i andra länder, där är det inte alls lika många, skadliga stopp. De banor som tyvärr allt för ofta byggs i svensk agility dödar många hundars fart och glädje. Det är trist.

2009-06-07 @ 19:56:55
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0