Få blindbyten, enkla slalomingångar och omtagna kf

Ja, det blev inte riktigt som tänkt idag även om jag försökte hålla mig till planen. Första klassen, agility, bestod av en bana jag redan sprungit en gång innan, för två år sedan. Det var samma bana som Sixten debuterade på -07. Det gick faktiskt sämre denna gången än då.. Ojsan. Men nu körde jag ju mer "vågad" handling och det var definitivt mitt fel att vi diskade oss. Han gick bra. Tog starten fint och slalomingången satt som en smäck. Lämnade honom i slalom (högerslalom) och det gick jättebra. Balansuppgången var dålig, väldigt tveksam. Kf tog han bra och han stannade som jag ville. Sen skickade jag ut på ett hopp och sedan in i en tunnel på andra sidan balansen. Det gick bra, hade balansen mellan mig och Sixten. Disken kom vid ett blindbyte där jag hamnade fel efter bytet och stod för långhoppet som skulle tas. Han tog ett annat hinder. Resten gick bra men jag fick ta om både gungan och a-et eftersom han inte stannade som jag ville. Han tog kf bra men jag ville att han skulle stanna.
Hoppklassen var inte heller svår och med en lätt ingång efter en raksträcka. Man kom hopp långhopp hopp och sen skulle man svänga typ 75 grader åt höger och jag tänkte då att för att försvåra ingången skulle jag bara säga slalom och inte signalera sväng utan han skulle söka fram och sen skulle jag bakombyta slalom fast det inte behövdes. Sixten sökte inget slalom utan sprang rakt fram ut i tomma intet så jag tog om svängen. Nu gick det jättebra. Fick in två blindbyte, ett efter tunnel och ett efter ett boxhörn. Är mycket nöjd med det förutom att svängen blev lite stor. Sen fick jag inte ett svängbakombyte också. Vet inte om ni fattar vad ett svängbakombyte är men det är ett bakombyte där han ska svänga från mig efteråt. Det gick jättefint och han fick en tajt sväng. Duktig vovve. Tyckte han gick fint annars men jag skulle utmana honom lite och det gjorde jag. Såg att där va saker att träna mer på. Kul!

Tog bilder som kanske kommer ut. Blev inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0