Veterinärbesök

Idag har vi varit hos veterinären med Lakrits. Hon började med att titta på honom när han travade och sen klämde hon lite på honom och konstaterade snabbt att han hade Panostit, typ växtvärk. Han hade väldigt ont i båda frambenen och det var även därför han varit lite nere på sistone. Så nu fick han smärtstillande i 10 dagar och sen skulle jag ge honom om jag såg att han hade ont någon dag. Han har agilityvila såklart men kan hålla med på lydnad och klickerträning så det får vi göra nu ett tag. Känns tråkigt att missa så mycket träningstid i agilityn men blir han inte klar tills han är 18 månader så väntar jag med att starta honom. Bara han mår bra :)
I övrigt tyckte hon att han var väldigt fint och jämnt musklad och att han hade fin kropp. Vägde honom också och lilla bcn väger nu 13,3 kg. 2 kg mer än lilla mamma :)
Ja, det var bara det jag skulle säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0