Träningsplanering

Imorgon blir det träning och jag har tänkt lite på vad jag skulle kunna träna på. Har inte haft så många idéer till Sixtens träning på sistone men nu kom jag på två "huvudingredienser" i vår framtida träning. Vi ska träna självständighet i slalom så att han kan ta den utan att jag är bredvid honom, i samma fart som om jag var bredvid honom, och likadant med kontaktfälltshinderna. Kommer nog använda belöningsskål till detta och så får mamma hjälpa mig om han fuskar :)
Sen ska vi träna fart också, ska försöka få upp maximal hastighet på alla hinder så att vi kan tjäna in lite tid. Hans slalom och kf-hinder är fruktansvärt långsamma i nuläget. Så det får bli lite sån träning nu ett tag. Ska ändra om lite i handlingen också för att köra en mer "snabb" handling, eller inte handla snabbt men handling vi tjänar tid på. Tex inga framförbyte som stoppar honom eller så. Måste lära mig att se tillfällen att tjäna tid på banan, tror jag är rätt dålig på det.
Känner mig lite kluven inför nästa veckans tävling också.. Känns som att hur bra lopp vi än gör kmr vi aldrig komma inom topp 5-7 eftersom han inte är lika snabb som dom snabbaste.. Men sen ska det bli jätteroligt att tävla och experimentera lite också. Nu har vi våra pinnar och vi lär inte ta cert så då kan vi testa lite. Så det ska bli jätteroligt men ändå lite sorgset. Menmen så är det väl med sheltie i fel klass, får hoppas på att Lakrits springer fortfort istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0