Sammanfattning av Snapphanefejden

Tänkte skriva en kort (kommer säkert bli lång) sammanfattning av tävlingen och loppen.
Jag tyckte tävlingen var vädligt bra, organiserad osv. Många roliga banor. Har totalt sprungit 18 st. Underlaget var jättejättebra. Plant och gräs. Var också bra att man inte fick ha tält mellan banorna så att man såg alla banor och missade inga banvandringar eller så. Campingen var också bra på grus, ingen el men jag var nästan aldrig i husvagnen ändå. Den enda som var lite sådär var toaletter och duschar. Lite få och lite ostädade. Annars var det en jättebra tävling tyckte jag!
Jag sprang både med Luna och Sixten. Det gick inte jättebra med Luna även om vi fick något bra lopp. Jag håller inte i henne ordentligt ibland och då sticker hon gärna iväg in över det hon tycker verkar bäst. Inte alltid helt rätt då. Sista loppet idag nollade vi iallafall, lite tidsfel dock.
Sixten har gått bra. Lite långsamt idag. Kontaktfällten suger och jag kan inte stressa honom i slalom för då går han ur. Tyvärr tappar vi mycket tid på det.  Det blev någon disk, någon med fel, någon med maaassa fel och fyra nollor (en med 0,34 tidsfel, idag då han var lite seg). Det räckte till en 6e-plats, en 11e-plats och en 20onde-plats och den andra runt 30 någonting. Så nu har vi en massa SM-pinnar. För många :) (Y) Första loppen var inte kanon kände jag. Det var inte förrän idag vi fick till riktigt snäva svängar och jag förberedde honom ordentligt i svängarna. Dock lyckas jag aldrig hålla ihop det hela loppet så vi får några bra svängar och några dåliga.
Tänkte ladda upp några filmer här från våra lopp.

Onsdagens hoppklass
 

Torsdagens agilityklass
 

Torsdagens hoppklass (där står dock agklass av någon okänd anledning)

Lördagens agilityklass
 

Söndagens agilityklass
 

Söndagens hoppklass (här står också agklass :S)


Ja, det var det. Får hoppas det blir fler Snapphanefejdar i framtiden! Då kan lille Lakrits också vara med. Han har slutat ta medicinien nu så vi får se om han haltar.
En sista sak bara, tror jag ska träna om Sixtens kontaktfällt på något sätt eftersom dessa uppenbarligen inte funderar på tävling. Får se hur det blir! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0