Problemlistan sommaren 2009

Idag var vi och tränade, jag och Sixten, Lakrits fick såklart va hemma. Vi hade inget riktigt mål med träningen förutom fart. Farten var inte direkt på topp även om den inte var direkt jättejättedålig. Kom iallafall på minst fem saker vi tappar tid på:

1) Jag glömmer ofta att kalla på honom i tunnlar så att han vet var han ska och detta leder såklart till stor sväng efter tunneln om vi ska svänga.

2) Jag har börjat säga "hit"?! Ehm hallå. Heter min hund hit? Nej just det. Inte konstigt han svävar iväg i svängarna eller tar fel hinder! Tror vi snart får skaffa en böterskål för "hit" också Linda!

3) Han saknar tryck i svängar. I svängarna dör han av helt och accelererar inte för fem öre ur svängarna. Träna träna typ.

4) "Favorit" i repris.. Balansuppgångarna tar alldeles för lång tid. Har dock ingen bra lösning på detta, jo, träna den i kombination. Då fungerar det efter ett tag men på tävling får man ju inga andra chanser direkt.

5) Ibland är han för noggrann på kontaktfällten och travar ner. Vill ha galopp in till två av två på! Han gick dock till några rätt fina idag. Han sprang i galopp och ställde sig med baktassarna precis ovanför kanten till slutet av balansen. Han stod då rätt så plant och jag tror han har en bättre chans att accelerera då. Synd att vi inte får till såna på tävling. Men nästa vecka har vi som sagt inga pinnar att jaga och inga certchanser så nu får man ta chansen att "träna". Testatesta! :)


Lite tråkiga nyheter då.. Lakrits har blivit sämre i benet/benen (har svårt att hålla reda på vilket ben eftersom det skiftar lite). Så vi ska till veterinären imorgon.

I helgen ska det städas husvagn för fullt. Vill inte ha några onödiga saker där när jag ska bo själv (vissa nätter iaf). Så där ska städas ordentligt.
Haha, jag satt och tittade på flygbilder på Eniro över tävlingplatsen. Stort ställe det där! Känner mig lite tävlingsdesperat nu.. Snart snart snart! På tisdag (ska vi se om.. ungefär 5 dagar) åker jag, Sixten och Lakrits :D WIHO! Vi ska dessutom träffa Luckys syster Vilja och hans pappas före detta ägare, eller vet inte om han bytt ägare men han bor hos några andra som också har en syster till Lakrits. Ska bli roligt att träffa dom och Vilja. Synd bara att Lakrits troligtvis inte kan leka alls :(:(

Här kommer lite bilder som jag tog på Alexandras hundar. Det blir bättre o bättre med inställningarna nu :)





Lite suddig men kolla tungan (som knappt syns, men den är där! x))





De sista bilderna är lite korniga dels p.g.a. att jag beskurit dom för mkt och dels för vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0