Lakrits har tränat på läxan

Idag har jag och Lakrits tränat lite på läxan till på onsdag. Vi har tränat lite andra saker också som vi haft i läxa tidigare men slarvat lite med. Vi började med utgångsställning som går bättre och bättre. Helst trycker han in nosen mellan mina knä så att han kan sitta där istället, som vi gör i agilitystarterna. Han sätter sig lite långt fram i utgångsställningen så jag fick använda handen som target så att han fattade bättre var han skulle stanna.
Sen tränade vi på stå också. Började att bara klicka när han stod framför mig och sen tränade vi stå under baklängesgång. Han börjar bjuda på stå så det går bättre och bättre.
Sen tränade vi lite target med tassarna och lite med nosen. Det gick bra eftersom han kan det sedan innan.
Jag försökte träna på att han skulle ligga "rätt", alltså inte på sidan med ena bakbenet under sig. Det gick mindre bra. Får fortsätta med det någon dag. Vi avslutade med att träna 2 av 2 på mellan altanen och gräset. Det gick också bra.
Det enda vi får ut av Lakrits hälta just nu är att jag lägger mer tid på lydnaden vilket jag inte gjort annars. Men annars suger detta.. Klämde lite till på honom och nu reagerade han bara på växtverksklämmandet på ena benet, det han varit/är halt i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0