Första passet efter hältan

Idag var vi nere och tränade lite i regnet. På schemat stod främst svängar och kontaktfällt men eftersom inga hinder var ute, inkl. balansen, så verkade det först bara bli svängar men sen kom jag på att jag behövde ju bara uppgången/nergången på balansen så jag satte på den o så kunde vi träna kontaktfällt också.
Svängarna gick super. Snacka om smidig hund man har! Han tyckte hinderstöden var för långa så ett tag envisades han med att springa genom stödet (metallhinder med ihåliga stöd). Lite roligt tyckte jag det var men det fick vi ju såklart snabbt träna bort. Men annars gick svängarna super. Använder bara ett hinder nu men har kommit på ett sätt jag tänkte fortsätta på sen när detta känns bra.
Kontaktfällten gick också bra. Lite svårt i början, han satte sig ner på kf men sen lossnade det och gick jättebra. Han står oftast kvar tills jag släpper honom men ibland blir han lite ivrig. Testade det med mig på olika ställen och det gick jättefint. Lite svårare när han började högre upp på balansen men detta var ju det första riktiga passet så jag är nöjd.
Vi hann klämma in lite startträning över hinder och snea inkallningar över hinder.
Vill träna någon mer gång i veckan och sen har jag mailat Linda också om hjälp så jag hoppas hon har tid när dom kommit hem :)

 
Lakrits nästan 8 månader (som har blir idag)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag träffas gärna för ett träningspass, jag tror att det är dags att jag tar tag i saker och ting på allvar om jag ska få med mig två hundar till Värmland.

2009-07-07 @ 10:16:03
URL: http://www.stormstjarnanskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0