Nosduttar på lock

Idag har jag och Lakrits börjat lägga över nosduttarna, som vi haft i handen, på ett lock. Jag kan inte riktigt bestämma mig hur hans kontaktfält ska se ut och har tänkt lite på nosduttar. Mitt mål med kontaktfälten skulle i så fall vara att han fokuserar lågt och långt ner och sedan ta bort stoppet så att det blir ungefär som ett running contact men inte riktigt så ändå. Eller ett väldigt kort stopp så att det blir spring-stanna kortkort-kör. Mest för att spara tid mot alla andra snabba hundar.

Iallafall, det gick rätt bra faktiskt. Började med att ha targeten i handen och det gjorde han klockrent från början. Sänkte den lite i taget och det gick bra. Problemet kom när jag la den på marken. Han är hellre framme med tassarna i det fallet. Vilket man ju förstår eftersom vi tränat mycket med tasstarget. Vi fortsätter med detta i veckan och hoppas att det sitter till på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0