Kontaktfält- och stressträning

Det blev lite träning ikväll också. Tänkte bara ta en kortis med Lakrits men Sixten smet visst också med ut så han fick också gå lite. Bra att köra med båda så dom får lite hjärnpaus när vi klickertränar.
Lakrits började med gungan. Det gick jättebra! Han verkar tycka det är roligt och nu höll jag honom i halsbandet och sa "på era platser... färdiga.. kör!" för att peppa honom lite och han va verkligen peppad och drog i kopplet/halsbandet. Duktig var han. När vi slutade var gungan cirka 20 cm över marken och det är framsteg med tanke på att han igår inte vill gå upp öht.
Sen fick Sixten prova kf med lock. Det var lite svårt tyckte han och han letade mest godis i gräset *suck*. Men emellanåt tänkte han faktiskt till och gjorde rätt. Jag kan konstatera även efter dagens pass att jag SUGER på att kasta godis.. :S
Sen fick Lakrits också göra balansen lite för att testa lite hur han kom ihåg. Det gick SÅ BRA! Han var jättetaggade och hoppade ivrigt upp på balansen och sen rakt ner med nosen på locket. Gud vad jag tycker om den hunden! Siss också förstås men Lakrits och jag är mer på samma plan angående träningen :)
Sen fick Sixten avsluta med att träna stress i slalom. Jag höll honom i halsbandet och hetsade honom och sa "klaara fäärdiga KÖRKÖRKÖR" rätt högt och bestämt så att han skulle bli taggad. Det gick jättebra det med. Testade hans slalomingångar också i denna övningen och dom satt varenda en. Han klarade dom från klockan 1-3 jättebra. *Nöjd* I vissa fall ssssch:ade jag också i slalomen och då gick han fortare men jag glömde det för det mesta. En fyra-pinnars-slalom är över rätt fort x) Synd att jag vet att att stressa honom såhär inte fungerar på tävling eftersom han är så laddad och går ur. Ska träna det lite på träningstävlingar i höst, om det blir några såna då :) Annars får det bli på tävling.
Nu får det nog va nog, blev rätt mycket text. Har tyvärr inga nya bilder på vovvsen men får nog fota snart. Ska träna imorgon och då kanske det kommer film eller ngt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0