Inte idag heller.. Suck.

Det blev inget hinderfix idag heller. Istället har jag tränat hundarna och kollat upp vad som behöver fixas och vad jag måste köpa för att fixa allt. Så här är en liten lista på vad som behövs:

Balansen
- Markera kontaktfällten på sidorna
- Sopa/tvätta mattorna
- Limma fast lösa mattor (2 stycken har trillat/blåst av)
- Täta ett mellanrum mellan den ena nergången och mittendelen
- Bygga ett extra "ben" som ska vara mitt under mittendelen så att balansen inte rör sig så mycket
- Någon sorts spännband under (svårt att förklara var det ska vara men det fanns på ena sidan och inte andra, vet inte riktigt varför det fanns där ;s )
- Täta en mattkant som lossnat på ena nergången

Hinder
- Måla (vita&röda)
- Förkorta (jag ska kapa dom så att jag kan träna snävare svängar)
- Laga dom som är sönder

Säcken
- Tvätta
- Skydd runt kanten vid ingången så att hundarna inte skadar sig

Gungan
- Tvätta/sopa mattor
- Tejpa (en sak på nergången som gör att det inte låter lika mycket när den når marken är lite lös)
- Markera kontaktfällten på sidorna

Däcket
- Tejpa runt hela
- Nya kedjor som håller uppe och håller fast det

Det var nog allt som behövdes göra. Jag tror att jag börjar med balansen och gungan och sen tar jag det andra lite efter hand.

Träningen då. Både Sixten och Lakrits fick göra lite följ-väningar och sedan sväva svängar runt stöden. Vanliga svängar, framförbyte och bakombyte. Bakombytena var lite svåra tyckte Lakrits men han läste mig bättre och bättre efter hand så det kändes bra. Sen tränade Sixten lite mer studs och Lakrits gick lite slalom, han har dessutom börjat gå snabbare. Han har blivit helt galen dom senaste dagarna, men det är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0