Back On Track-täcke, doping?

Fick smsat innan att det sagts på en tävling att man inte längre fick ha Back On Track-täcke på tävling eftersom det ansågs som doping. Jag vet inte om det kommer förbjudas på tävling eller om det bara är ett test nu men jag tycker iallafall inte att det ska vara så. Jag tror att rätt många som har Back On Track-täcken har det till återhämtning, det har jag också. Men det kanske är doping jag vet inte.. Hoppas inte det blir något förbud på det iallafall. Jag ska iallafall se om jag hittar något om det. Det enda jag hittade var detta men det handlar ju inte om förbudet.

"Till skillnad från exempelvis liniment verkar Back on Track endast utanpå kroppen. Det kan inte resultera i doping och det finns ingen risk att huden skadas."

Hittade det här.

Mitt, eller nej, Sixtens blåa Back On Track och Nickis svarta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0